2020. június 11., csütörtök

Nem én voltalak...

Nem én voltalak     
                 őszi estén
Gyászokat gyilkolunk
Megfagyunk villamosokat
Zsúfolt halállal kergetőzünk
Még mindig barnuló levélen     
Meghalunk másokat.

Nem én voltalak     
                nem kértem
fertőző csókjaink
Börtönbe váltam önmagam
Fáztam táncok ritmusát
Álmodtam kéjenc mérgezéseket
Tározó földrengés
atommáglyát talán   
És meghalunk másokat

Nem én voltalak   
                 tévedünk
Kihalt ösvényeket
pestis rettegést
Immunhiányos együtteseket
tünetmentes szenvedést.
Kilyukadunk súlyos ózonpajzsokon
Visszapattanunk mint felmelegedés
Egy úttal több utas szennyez és
Sivatag homokban sárgulunk
S meghalunk másokat
                       pedig
Hidd el nem én voltalak   
 Nem én voltalak


(Brüsszel 1996. okt. 31.)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Zajos tavasz

Mióta feltalálták a damilos kaszát, nem fenyeget a Néma tavasz réme - bár Rachel Carson nem tévedett. (Budakeszi, 2024. május 6.)